11 Ocak 2018 Perşembe

balık menüsü

hem görsel olarak çok şık hemde birbirinden lezzetli nefis bir balık menüsü hazırladım.günlük menü veya davet sofralarınızda bu nefis menü ile ailenizi veya misafirlerinizi ağırlayabilirsiniz.

BALIK BÖREK - tarifin hem görseli hemde malzeme listesi bana aittir...

1 adet büyük boy levrek

1 paket milföy hamuru
1 tane zeytin
2 yumurta sarısı

• öncelikle levreği haşlama malzemeleri ile birlikte balık eti dağılmayacak şekilde haşlıyoruz.
  • haşlandıktan sonra servis tabağına alıp hafif soğuyunca derisini ortadaki kılçığını çıkarıyoruz.
  • iri parçalara elimizle ayırıyoruz.
  • iç harçta kullanacağımız tüm sebzeleri ve soğanı çok küçük bir şekilde kesiyoruz
  • sebze doğrayıcının en küçük aparatından geçirdim.
  • soğanı havucu ve patatesi zeytin yağında yumuşayana dek sote ediyoruz.
  • üzerine balığı ilave edip tuz-karabiber-kekik ile tatladırıyoruz.
  • iç harcı soğuyuncaya dek balık şeklinde bir tabağı kolajda gördüğünüz gibi yağlı kağıt üzerine ters çevirip şeklini çiziyoruz.
  • çizdiğimiz yerden keserek tabağın kalıbını çıkarıyoruz.
  • milföy hamurunu hafif üst üste gelecek şekilde birleştirip kalıbı üzerine koyarak hamuru kesiyoruz.
  • tepsiye alıyoruz.
  • ortasına iç harcı koyuyoruz.
  • üzerini yine kalıpla kestiğimiz hamurla kapatıp hamurun kenarlarını çatal ile bastırarak sabitliyoruz.
  • üzerine yumurta sarısı sürüyoruz.
  • küçük yuvarlak bir kupat ile daireler kesiyoruz.
  • balığın pul görüntüsünü elde etmek için.
  • hafif üst üste gelecek şekilde kolajda gördüğünüz gibi yerleştirip tekrar yumurta sarısı sürüyoruz.
  • balığın zeytinden gözünü ve solungacını da tamamlayıp önceden ısıtılmış 180' fırında pişiriyoruz.
  • davet sofralarında balık çorbasından sonra yanında balzamik sirkeli narlı roka salatası ile dilimleyerek sıcak servis yapıyoruz..

DÖKÜM TEPSİDE BALIK BUĞULAMA

malzemeler:
2 kğ küçük balık hamsi veya sardalye - başı - orta kılçığı ve kuyruğu ayıklanmış
3 adet piyaz kesilmiş kuru soğan
çeri domates
ince dilimlenmiş halka limon dilimleri
bir kaç sivri biber
sosu:
1 kaşık domates salça
zeytinyağı
varsa balık baharatı -özel oluyor metro marketlerde var beyaz renkli
tane karabiber
tane yeni bahar
2-3 adet defne yaprağı
2 adet suyu sıkılmış limon
az ılık su

• döküm tepsinin tabanına piyaz kesilmiş soğanları yayıyoruz.
  • üzerine balıkları diziyoruz.
  • üzerine limon-domates ve biberleri yerletiriyoruz.
  • sosunu çırpıp üzerine gezdiriyoruz.
  • tepsinin üzerini yağlı kağt ile kapatıp 180' fırında pişiriyoruz.
  • fırından çıkarmadan önce kağıdı alıp yemeğin üst kısmının da hafifçe renk almasını sağladıktan sonra fırından çıkarıyoruz.
  • sıcak servis yapıyoruz.
  • afiyet olsun.

2 limonun suyu
tere yağı
1 küçük çay bardağı tel şehriye
haşlanmış balığın suyu veya normal çeşme suyu
  • balığı haşlama malzemeleri ile 5 dk haşlıyoruz.
  • sudan çıkarıp soğutuyoruz.
  • derisini orta kılçığını ve başını ayıklıyoruz.
  • elimizde sadece beyaz eti kalacak.
  • çorba tenceresine çok küçük kestiğimiz sebzeleri alıp tereyağı ile sote ediyoruz.
  • üzerine suyunu ekliyoruz.
  • kaynamaya bırakıyoruz.kaynadıktan sonra balık etlerini ve tel şehriyeleri ilave edip şehriyeler açılıncaya dek 5 dk daha kaynatıp limon suyunu ekliyoruz.
  • ateşten alıp 10 dk dinlendirip sıcak servis yapıyoruz.
  • afiyet olsun.

32 yorum:

1. hayırlı-huzurlu bereketli bir gün diliyorum herkese...

YanıtlaSil
  2. Yeşimcim nasıl bir görsel şölen hazırlamışsın eline emeğine sağlık...Çok lezzetli olduğu görüntüsünden belli afiyet şifa olsun...

3. Hayırlı günler Yeşim Hanım.Enerjinize,becerinize,zevkinize,inceliğinize hayran olmamak elde değil.Allah nazarlardan saklasın,elinize emeğinize sağlık...

4. çok güzel görünüyor,ellerinize sağlık

5. Harika.Seyretmelere doyamıyorum.Özellikle menülerinize bayılıyorum.Canan

6. Yeşim ablacim ne kadar güzel bir menü hazirlamissin balık börek şahane görünüyor maşallah kırk yıl düşünsem aklıma gelmez böyle bir görsellik ellerine emeğine sağlık. Gerçekten hayranım sunumlarina da t ariflerinede. Sevgilerimle. Isparta dan Dilek

7. Bu ne güzel görsellik bu ne özen baktıkça kendim
    in hiç bir şey bilmedigimi görüyorum inanın size imreniyorum.sizdeki beceri ve azminize hayranım Allahım sizi nazarlardan korusun.AEO.selam ve sevgiler.Nefize.

YanıtlaSil
  8. Hayırlı günler yeşim hanımcım öncelikle ince ayrıntılarıyla verdiğiniz cevap için çok teşekkürler. Balık menünüzde çok süper olmuş ellerinize ve emeğinize sağlık kucak dolusu sevgi ve selamlar selma.

9. hayırlı akşamlar ablacım.sayfanızı her açtığımda size olan hayranlığım daha artıyor.harika ve özel tariflerinizi bizlerle paylaştığınız için sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum.Allaha emanet olun.

10. Böreği, buğlaması, çorbası hepsi birbirinden güzel olmuş Rabbim nazarlardan korusun yapan eller dert görmesin hayırlı cumalar olsun inşallah sevgilerimle BAL

YanıtlaSil
  11. Hepsi birbirinden güzel olnus, bayildim , ellerin dert görmesin, ellerine saglik canim benim, selam ve dua ile, hicret

12. Ama bu balık börek nasıl yenecek şimdi kıyamam ki ben ona :) ellerinize sağlık

13. Yemede yanında yat dedikleri bunlar olsa gerek 😊 bu nasıl bir güzelliktir nasıl ir hünerdir

Ellerine sağlık ablacım
    Sevgiler ❤️ Makbule

14. Sanat eseri gibi maşaallah elinize emeğinize sağlık... İstanbul'dan Hülya

15. Bayıldım balık menüsüne ellerinize sağlık hayırlı cumalar selam ve sevgiler Müjgan

16. Hepsi birbirinden lezzetli görünüyor özellikle börek mükemmel olmuş.Ellerinize sağlık.rahşan

YanıtlaSil
  17. Ellerine sağlık Yeşim hanımcım,ben pek sevmem balığı ama hepsi harika görünüyor:))

18. ellerinize sağlık ablacım kokusu buraya kadar geldi

19. Yesim abla ellerine saglik bu nasil bi guzellik hayranim sana.Zekiye

20. Hayirli geceler yesim ablacigim
    Balik menüsü cok muhtesem gözüküyor
    Ellerine emegine saglik
    Sevgiler Leyla

21. Harika bir görsel şölen

22. Ellerinize sağlık hepsi harika görünüyor Allahım esiegesin sizi selamlar hayriye

23. Maşallah ne güzel bir görüntü zarifliğinizin göstergesi ellerinize sağlık.Selin

YanıtlaSil
  24. Börek için kendime güvenemem ama buğulamayı mutlaka denicem yeşim ablacım .. ellerine sağlık hepsi şahane (melike)

25. Offf bunların hepsi benim olsun muuuu?
    Ablacım, balık denilince bende akan sular duruyor. Her türlü balığı ve balık yemeklerini çok severim. Ama geçen gün hee zaman balık aldığımız balıkçının yeni elemanı, kupes balığı bana şöyle kilciksiz böyle pulsuz beyaz etli vs.diye diye kandırarak sattı:( Hayır görüyorum da derisi belli pullu işte. Neyse bir karanbole geldi aldım ama vallahi pulları kazıyarak çıkartacağım diye bas parmagim şişti delik deşik oldu. Yerken apayrı sıkıntı. Dedim ben bir sene balık yemem. Ama menünüzü görünce tekrar özüme döndüm ;)
    Sizin sardalye tarifinizi soslu balık tariflerinizi deneyip bayılan biri olarak bunları da en kısa zamanda denemek isterim. Allah sizi nazarlardan saklasın. Ellerinize sağlık ablacım.
    Saygılarımla.

YanıtlaSil
  26. Yorumları okudum da hepsine yürekten katılıyorum.Hakikaten size hayran olmamak elde değil.Müthişsiniz Ellerinize,yüreğinize sağlık.Saygı ve selamlar.Şafak

27. yeşim hanım sitenizin uzun zamandır takipçisiyim. böylesi güzel tarifleri bizimle paylaştığınız için çok teşekkürler. sitenizden denediğim her tarif kesinlikle tutuyor ve çok lezzetli oluyor. elinize emeğinize sağlık, uzun yıllar daha birlikte olmak dileğiyle sevgiyle kalın..

28. Selamlar yeşim abla szi merak ettim inşaallah iyisinizdir? Tarifler yine harika tam bir görsel şölen. Elleriniz dert görmesin. NuR

YanıtlaSil
  29. Yeşim ablacığım bir sorum olacak açıkçası biraz da çekinerek soruyorum saçmaysa affola ben balığı hiç sevmiyorum daha doğrusu kokusuna dayanamıyorum belki kokusu olmasa yiyebilirim bile, neyse zaten mevzu ben değilim kızlarım :)) doktorları artık ufak ufak balık yedirebilirsiniz dedi ben de buğulama yapmak istiyorum acaba dedim ciğer tarifinizdeki gibi balığı da sirkeye yatırsam kokusu azalır mı? :)) umarım görüp cevaplarsınız yoksa her halükarda balık sirkeye yatacak :)) Ellerinizden öpüyorum canım. Sevgiler.Semra

Yanıtlar
    1. yok estağfirullah neden saçma olsun canım benim .şimdi bak taze balık kokmaz ama hassasiyetin varsa sirke kokusunu alır ama tavsiyem balık olarak büyük etli balık al çupra yada mezgit al.mezgitin de kokusu olmuyor hatta ben paneleyip kızarıyorum müthiş oluyor.balıkçı kılçığını çıkarsın fileto yapsın.evde bol soğuk su ile yıka üzerine soğuk su ve biraz sirke ekle bu şekilde 10 dk beklet sonra buğulama yada haşlama vb olarak pişir.etli ve filet balıkta koku almazsın sık et olduğu için çocuklarda rahatça yiyebilir.kılçık sorunu da olmaz.tamam canım .öperim.

Sil
    2. Allah razı olsun senden ablacığım, iyi ki varsın... Güzel kalbinle sen çok yaşa inşallah, varol. Şu internet alemine sanal diyorlar ya hiç de değil. Güzel olan heryerde güzel,iyi olan heryerde iyi senin gibi canım. Rabb'im iki dünyanı da güzel eylesin. Sevgiyle ellerinizden öpüyorum. Semra

3. İnsan insanın aynasıdır.Kişi kendisi nasılsa karşısındaki insanı da öyle görür.Baktığın ayna temiz olunca, gözlerin güzel görür.ben sana temiz yürekli demedim boşuna.öperim canım benim...